onsdag 10. mars 2010

Litt av hvert...

En liten sjarmerende skatt...
Ja, det er akkurat det den er. En gammel og slitt stol jeg fikk av pappan min, dei skulle kaste den og kom på at jeg kanskje ville ha den - selvsagt ville jeg det, hallo!! I butikken går den under navnet "dostolen", det på grunn av at setet ikke er heilt, man kan i nøden sette en bøtte i den og så kan den faktisk brukes som, ja, en dostol...for oss er den selvsagt fult brukelig til andre ting, for eksempel setter vi bare et rundt zinkfat med blomster i den, og vips så er den dekorativ som få ♥♥♥

Bilde - gammal stol med blomster...

Sist jeg var på klubb, var det hos Sissel. Hun hadde laget noe som jeg bare måtte prøve - det var utrolig godt!!
Fylt paprika med ris og pasta til...mmm må bare prøves!!
Oppskriften er hentet fra matprat.no

Bilde - Gratinert paprika...

Ingredienser
· 400 g kjøttdeig /karbonadedeigen eller kvernet lammekjøtt
· 1 stk hakket løk
· 2 dl grovt revet hvitost
· 1 ts salt
· ¼ ts pepper
· 1 ts chilipulver
· 1 stk egg
· 4 stk gul, grønn eller rød paprika
· 2 dl revet hvitost
· 3 dl matfløte
· ½ ts salt
· ½ ts pepper
· 2 ss hakkede friske urter (f.eks rosmarin, basilikum, timian)
Slik gjør du:
1. Bland sammen alle ingrediensene til kjøttdeigfyllet.
2. Del paprikaene i to på langs, eller skjær av toppen. Rens og fyll paprikaene.
3. Legg paprikaene i en stor ildfast form, dryss over ost, og hell fløten i formen. Dryss salt, pepper og urter i fløten. Stekes på 200 °C i ca. 45 minutter.
Serveres med pasta eller brød..


VAKSVIKA - en liten perle ♥♥♥

Skreiv at jeg skulle komme tilbake med bilder fra helgeturen i Vaksvika…hmmm det hadde jeg helt glemt...Men her får dere noen…Så kan dere trykke her for å se flere!!

Bilde - Barna på ski i Vaksvika...

Her er Tim Are, Katja & Besta i skiløypa...

Bilde - Ida i løypa på Vaksvika...

Ikke alltid like lett å ta bilder når man står på ski, men her ser dere Ida i front, men "mor" hengendes bak...

Bilde - stua i Vaksvika...

En liten titt i sofakroken - her storkoser vi oss på kveldene med litt godt å spise og ikke minst noe godt i glasset :-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kullet er godkjent...

...kom tikkande inn på e-post ikkje lenge etter vi var komen heim etter tur til veterinæren. Etter helsetest, vaksinasjon og ID-merking vart...