lørdag 6. november 2010

Stue...

Den ene av to kosekroker...sinkfatet med litt levende lys og friske blomster...

NIB`s utfordring for November måned er stue, og her er mitt lille bidrag ;-)
Noen bilder fra stuen vår en mørk lørdagskveld...vi koser oss i denne "mørketiden" med levende lys, synker vi ned i en myk sofa med gode puter og et deilig teppe...kanskje noe godt å drikke og litt god tv underholdning...

Jeg er så glad i denne engelen, den er fin for seg selv, og ikke minst så koselig med et lite telys som lyser den så fint opp...

Her har vi hengt opp et av de gamle vinduene som ble skiftet ut for mange år siden, var så heldig at jeg fant dette da vi rydda i garasjen. Dette vinduet (uten karm) er fra 1936 da huset vårt var nytt...vi har skrudd det fast med hengsler, slik at det kan "åpnes" og sette et par telys bak, det er koselig en mørk kveld...Bordet er funnet på loftet, svigerfar sa det ikke har vært nede på over 60 år...Har fått årets første amaryllis i hus, pynta med trollhassel og kongler...

Denne stolen fikk jeg av min manns bestemor, den er bare så koselig...flere mente jeg burde trekke den om, jeg syns den skal være akkurat slik den er...

En gammel ramme som hadde et bilde klart for utskifting. Har to bilder av barna våre på lerret som passer fint i rammen♥♥♥

Det var noen bilder fra vårt lille krypinn...Ønsker dere alle en fin kveld!!
Klem -Anja-

3 kommentarer:

  1. Så koselige bilder og blogg!

    La meg til som følger her ;)

    Klem Silje

    SvarSlett
  2. Så stemningsfullt og koslig det var på stuen din...har jo sett den før da men med de lysene på og en mørk kveld attpå så blir det noe ekstra!Det med vinduet var jo ganialt Anja....lurt at det kan åpnes og settes lys i!! VI hadde gutteselskap her i går,- nede i hallen står en av de gamle dørene mine og det var en gutt som holdt på å velte den men jeg reddet han i siste liten....."jamen,jamen...skal ikkje du feste dinna døra der da???"Gutten var heilt totalt uforstående til at det gikk an å ha stående ei dør sånn uten videre...hihi.
    Stolen din også - heilt perfekt og bordet var også gull! Håper dokke merka masse til den store hendelsen forrige uke og at dokke til tross for baking fikk ladda opp igjen kropp og sinn til ny uke:)))
    Snakkes :))))
    toveklem:)

    SvarSlett
  3. Takker så masse for koselige hilsner :-))
    Hehehe...ja det var de dørene da Tove, ikke så greitt å vite at slikt "bare" kan være til pynt, uten et rom bak...
    Det er for tiden masse med ukjente folk i butikken, kjekt at det er nye fjes som oppdager butikkene i sentrum.
    Klem -Anja-

    SvarSlett

Kullet er godkjent...

...kom tikkande inn på e-post ikkje lenge etter vi var komen heim etter tur til veterinæren. Etter helsetest, vaksinasjon og ID-merking vart...